2009. nov. 30.

Boucheron - Jaïpur Homme (1997) 10/10

Hosszas tanakodás után úgy döntöttem, hogy az ünnepélyes megnyitót kedvenc parfümöm elemzésével kezdem. Megérdemli…

Ez az első üveg parfüm, amit igazán én vettem meg. Vagy inkább ő erőszakolta rám magát. Nem ajándékba kaptam, nem valaki javasolta, hanem ő hívta fel magára a figyelmet azzal, hogy egy héten keresztül illatozott a kabátujjamon, ahova véletlenül került. A hét lejárta után elmentem es megvettem. Nem volt helye vitának.
Később, a hosszas használat során volt időm kiismerni a természetét. Lehengerlően nyit egy nagy adag vaníliavirággal (Heliotropium arborescens), és leheletnyi bergamottal. Ahogy felmelegedik a bőrön (jó esetben), úgy fokozatosan megjelenik a szegfűszeg, fahéj, vanília és tonkabab alkotta alap, ami a gourmand és az elegáns határmezsgyéjén egyensúlyoz, méghozza oly tökéletesen mint a népmesében a leány, aki egyszerre hozott is meg nem is ajándékot (galamb-kaland, lásd: Mátyás királyos népmesék). A Jaïpur is egyszerre gourmand meg elegáns, és ugyanakkor egyik sem igazán. Szívem szerint az odabújós illatok családjába sorolnám be, már ha létezne ilyen, így azonban marad a semmitmondó orientális megnevezés, ami nem igazán képes érzékeltetni a parfüm megnyugtató, szinte simogató jellegét.

A bőrön nem mennek végbe nagy átalakulások, a kissé élénkebb fejillatok leszáradasa után egy meglehetősen stabil kompozícióval maradunk. Ez a fantasztikus, meleg, fűszeres illat körbelengi a viselőjét, anélkül hogy lényeges változáson menne keresztül, de hát a tökéletesen nem is érdemes változtatni. Tartósságát tekintve nincs okunk az aggodalomra. Még az EdT változata is gond nélkül elbírna egy 24h feliratot (szerencsére a parfümiparban még nem dívik ez a szellemes megjelölés).
Elsősorban azoknak ajánlom az ismerkedést, akik egy szofisztikált, romantikus és egyben a keleti kultúrákra jellemző nyugalmat és egészséges önbizalmat árasztó illatot keresnek, de a szagolgatása mindenkinek javallott (akár hölgyeknek is).

Illatjegyek: vaníliavirág, bergamott, ámbra, fahéj, szegfűszeg, szerecsendió, tonkabab

Kreátor(r): Annick Menardo

44 megjegyzés:

  1. jééé, Jaipur...én mondhatni ettől az illattól lettem elcsábulva:)(bevallom, hogy a viselője sem volt közömbös, és azóta sem az)
    hmm:)vajon feromon parfüm kategóriába is sorolhatnánk?;)

    VálaszTörlés
  2. Jaj de kipróbálnám ezt az illatot. Olyan kíváncsi vagyok rá. Mondjuk nem szeretem a nagyon édes illatokat, meg a tömény vaníliát sem, ebben az dominál főleg? Az EDP változat illata különbözik valamennyire az EDT-től? Lehet rendelek egyet szimatolatlanul :D

    VálaszTörlés
  3. Én is azt hittem magamról, hogy nem szeretem a nagyon édes illatokat, amíg meg nem ismertem ezt a csodát. Ugyanakkor mégis óvatosságra intelek, ha nem szereted az édes parfümöket, mert ez bizony kifejezetten az, ráadásul nagyon erős is, egy-két fújás is bőven elég belőle. Komolyan úgy gondolom, hogy ez az egyik legjobb parfüm, amelyet a nagyáruházak parfümériáiban megvehet az ember, de azért egy tesztelést mindenképp ajánlanék előtte :)
    AZ EdP-t nekem nem sikerült sehol megtalálnom, így a különbségekről sem tudok nyilatkozni, de a külföldi cikkek alapján még jobbnak tűnik, mint az EdT. Ha megtalálod valahol, kérlek tudasd velem is, mert nagyon szeretném kipróbálni ;)

    VálaszTörlés
  4. A képen az EdP látható. Ezek szerint akkor ezt az üvegcsét kell keresnem gondolom. Majd megnézem Douglasban hátha találok. Elég sok illatot szeretnék megszagolni. Prada Infusion homme, Jaipur,Angel man, Burberry London és YSL Kouros meg a Homme. A Boucheron pour Homme is izgalmasnak tűnik az összetevők alapján. Értékes csokor. Csak jussak végre el :)Ha találok EdP-t szólok majd.

    VálaszTörlés
  5. Igen, a képen az EdP van, ami abban különbözik az én EdT-mtől, hogy ennek fémből vannak az oldalai, míg az enyém kizárólag üveg.
    Egyébként jó kis válogatásod van, én a Jaipur mellett különösen az A*Men-t meg a Kouros-t tartom sokra, de a többi is simán megér egy tesztet ;)

    VálaszTörlés
  6. Tényleg a Kouros-ról lesz majd esetleg valamikor teszt? Az is egy "őskövület" ahogy láttam :)Love or hate fragrance, mint az Angel man, mindenhol azt olvastam :) Jó lenne megtudni, hogy miért van ez. Azon kívül, hogy nagyon erőteljes az illata állítólag.

    VálaszTörlés
  7. Ezt kifelejtettem: Már csak azért is, mert még nincs YSL címke oldalt és elég meghatározó illatház úgy hallottam :) Igaz én sokáig nem is szagolgattam a kreációikat, mert az Opium női változata szabályosan megsemmisített engem, mikor megéreztem. Több órás fejfájás és rosszullét következett... (Bocs Opium fanok) :)

    VálaszTörlés
  8. Már jó ideje tervezem, hogy írok a Kouros-ról és az Opium-ot is szeretném megírni, mielőtt kihal, de sajnos mostanában nem fogok parfümériák közelében járni, emlékezetből meg nem szeretek írni. De az első adandó alkalommal puskavégre fogom valamelyiküket :)
    Egyébként én a Kouros-al voltam eleinte rossz viszonyban (brutális illat), de mostanra már azt is megtanultam értékelni, az Opiumot meg mindig is szerettem (bár belátom, hogy nem egy könnyű eset :))

    VálaszTörlés
  9. Nem bírom nem megkérdezni, hogy szerinted miért brutális a Kouros? Többeknek is ez a véleménye, csak azért érdekelne. Túl erős, vagy az illata nem mindennapi valami miatt? Annyira érdekel, miért nincs szagos net :D

    VálaszTörlés
  10. Engem a Kouros elsőre egy bombaerős, fűszeres aluljárói vizeletszagra emlékeztetett és ez kép még most is elég hitelesnek tűnik számomra, a változás csak annyi, hogy fokozatosan kezdem megszeretni... :)
    A szagos netnek én is nagyon örvendenék, de még az sem tudná pótolni a bőrünköt, a rajta kialakuló finom kis különbségeket.

    VálaszTörlés
  11. Üdv! Nekem a legnagyobb kedvencem a Boucheron mint márka. A Jaipur fantasztikus! Pont úgy mint a másik csoda a Pour Homme! Mindkettő elegáns tökéletes illat. Ja s ha EDP töménységűt szeretnél itt tudsz venni! Parfümériákban fölöslegesen keresed a Douglasban semmilyen Boucheron terméket nem tartanak.
    www.illatgardrob.shp.hu/hpc/web.php?a=illatgardrob&o=parfum_boucheron_parfumrendeles_onlineparfumeria

    VálaszTörlés
  12. Én is szeretem a Boucheron pour Homme-ot, de sajnos - ahogy te is írod - egy ideje nálunk sem lehet megtalálni a parfümériákban. Nem értem, hogy miért...
    Egyébként köszi az infót, előbb-utóbb szükségem lesz egy EdP-re :)

    VálaszTörlés
  13. :) Én csak sejtem az okát. A Boucheron női parfümjei is nagyon jók,meg az egész márka úgy jó ahogy van,szerintem. Tulajdonképpen nincs reklámozva nálunk így a köztudatban sincs benne annyira,mint a reklámozott márkák. Így nem keresik annyira,s mivel nem keresik így a nagyobb kereskedelmi láncok nem tartják. Pedig :)

    VálaszTörlés
  14. Attól tartok, hogy igazad van. A Boucheron mellett egyéb jó parfümök is el-eltünedeznek, az utóbbi években a Calvin Klein Obsession for Men-t meg a Guerlain Heritage-t sem láttam sehol. Ja, és az YSL M7 is eltűnt. Szomorú...

    VálaszTörlés
  15. Nagyon imádom a Jaipurt,de sajnos a Pour Homme számomra nagy csalódás volt!De az én hibám mert úgy rendeltem meg hogy előtte nem próbáltam ki.

    VálaszTörlés
  16. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  17. Kedves Szimat!
    A leírtak alapján már több, mint fél éve hezitálok a Jaipur Homme megvásárlásán. Az összes fellelhető parfümériában kerestem, hogy megszagolhassam, ám Boucheron terméket egyikben sem tartanak. Kérdésem, kérésem az volna, hogy tudnál-e ajánlani egy olyan oldalt, ahonnan mintát tudnék belőle rendelni, mert így elég necces a vásárlás?!
    Köszönöm válaszodat!

    VálaszTörlés
  18. Szerintem semmi esélyed ebből mintát találni. Még annak is örülni lehet, ha valahol üveges EDT-re akadsz, az EDP megintcsak a lehetetlen kategória. A Boucheron 2-3 éve kivonult Magyarországról, ezért az új illataikat sem lehet megszagolni a parfümériákban. Ennek fényében, vakon még lecsaphatsz egyre egy online parfümériában, mondjuk itt:
    http://www.parfum.hu/boucheron#markanev
    és örülhetsz, hogy sikerült beszerezni. Ez már az utolsó pillanat. Nagyon szép illat, biztosan tetszeni fog.

    VálaszTörlés
  19. Köszönöm a választ! Úgy döntöttem, lesz,ami lesz, rendelek egy üveggel látatlanban. Annyi pozitív véleményt hallottam már a Jaipur-ról,hogy muszáj helyet engedni neki a gyűjteményben. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csak ma, csak neked. :)

      http://www.parfumeden.hu/Parfum_ritkasag_kuriozum

      Törlés
  20. Csak ma, csak neked újra :-)

    http://www.parfumhaz.eu/boucheron-jaipur-ferfi-50ml-eau-de-toilette/225198

    VálaszTörlés
  21. Köszönöm a segítséget, már megrendeltem egy 100ml-es tesztert. Még volt egy darab elfekvőben. :)

    VálaszTörlés
  22. Talán hasznos információval szolgálhatok: a Marionnaud hálózat forgalmazza Magyarországon a Boucheron termékeket. Amikor utoljára a West-End-ben voltam náluk, ott voltak a polcon.

    VálaszTörlés
  23. Van egy hírem. Beszerezhető az EDP. Teszter is és klasszikus változat. 100 ml. Az ára azért megvan. :(

    VálaszTörlés
  24. Válaszok
    1. Kedves Szimat, szeretném tudni mi a véleményed: Az EdT változatot be tudnám szerezni kb. 26 €-ért (100 ml), az EdP-t pedig a duplájáért. Gondolod hogy megéri az EdP az árát?

      Törlés
    2. Sajnos az EdP-t még én sem próbáltam (épp most tanakodom a beszerzésén), ezért nem tudok segíteni.
      Az olvasottak alapján jobb mint az EdT, de hát az is szinte tökéletes, és szuper tartós, szóval nem tudom, hogy milyen lehet az EdP ;)

      Törlés
    3. Oké, köszi a választ. Nekem is fog hozni az egyik haverom Jaipurt, 10 ml EdT-t, már alig bírom kivárni.Szeretem az édesebb illatokat (Gaiac, Opium Pour Homme, Yelow Sea, Midnight In Paris, Méharées), így nem hiszem hogy ez csalódás lesz. Ja, a Givenchy Pí is tetszett egy nőn, akkoriban nem tudtam hogy az férfi illat. Rajta nagyon erotikus volt ;-)

      Törlés
    4. Ha ezeket az illatokat szereted, akkor szerintem sem lehet gondod a Jaipur élvezetével ;)

      Törlés
    5. Na kérem, megláttam a neten a Jaipurt 46 €-ért(EdP), nem bírtam ki, megrendeltem. Hát mit mondjak, nagyon jó illat, télre van tervezve szerintem mivel elég édes. Még tesztelem. Eleinte igencsak meghódítja a teret, de néhány óra múlva megszelídül és nem túl erős. Viszont néhány óra múlva tényleg szebb az illata mint ahogy valahol olvastam. Nem vagyok jó az illatok leírásában, ezt úgy jellemezném hogy édes-vaníliás-fűszeres-fahéjas. Este fél 11-kor ráfújtam a kezemre, most van 8 óra, még mindíg érzem. Nem rossz :)

      Törlés
    6. Örvendek, hogy nem okozott csalódást :)

      Törlés
    7. Jelenleg itt a legolcsóbb az EdP: http://www.predajparfumov.sk/boucheron/jaipur-pour-homme-edp_415133.html?obj=100

      Törlés
  25. Kedves Szimat, szeretem kerdezni, ahogy te gondolod, hasznalja no is a Jaipur homme, vagy csak ferfi?
    Koszonom
    Valerie Wern

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem nyugodtan használhatja nő is a Jaipur Homme-ot. A feleségemen például nagyon jól áll :)

      Törlés
    2. Koszonom a valasz. Szeretem hogy te vagy a ferfi, es irsz parfumrol. :) Sokat olvasok a blogod! Jo tanulok magyarul.
      Valerie Wern

      Törlés
    3. Örvendek, hogy segíthettem. És annak még jobban örvendek, hogy magyarul is tőlem tanulsz :)

      Törlés
  26. Szia.. Ha nem ideje múlt az EDP vásárlási szándékod, akkor javaslom az Illatfelhő internetes boltot. Négy napja rendeltem Jaipur EDT-t tőlük s EDP-t kaptam helyette. Telefonon jeleztem az ügyfélszolgálatukon, ahol azt mondták, hogy a nagykerük tévedésből egy karton EDT helyett EDP-t szállított nekik, így most ezt küldik EDT áron. Persze felajánlották, hogy visszaküldhetem ha a parfüm helyett mégis az edt kell.
    Nem küldtem vissza.. :)
    (Én is) kíváncsi lennék szagértő véleményedre a kettő összehasonlításáról..
    Üd. Szép napot..

    VálaszTörlés
  27. Én is gondolkodok a Jaipur beszerzésén (előzetes szagolódás nélkül), de eddig féltem attól (mivel régebbi illat), hogy majd öreges lesz, de azt hiszem meggyőzött a leírása ill. a hozzászólások:)
    myparfum oldalán nagyon olcsón lehet rendelni az 50ml edt-t, mostanában folyton akciós, egy hete még 4200Ft volt, most 4700, ez is jó ár érte szerintem:) http://myparfum.hu/parfum/boucheron-jaipur-homme.html
    Az illatgardrób nagyon drága, ráaádsul fura hoyg ők sok parfümből 100ml-ket hirdetnek, amikor úgy tudom azokból (pl. Aigner black női) nem is létezik csak 125ml-s kiszerelés, szval fenntartásaim vannak azzal az oldallal kapcsolatban...

    Málni

    VálaszTörlés